Lageret er lukket d. 20/12 - 3/1. Alle ordrer sendes fra d. 6/1. Glædelig jul og godt nytår 💫
Lageret er lukket d. 20/12 - 3/1. Alle ordrer sendes fra d. 6/1. Glædelig jul og godt nytår 💫

Handelsbetingelser

Drømmehave
Bent Vangsøe Natursten A/S
CVR-nr: 25676815
Fynsvej 8, 5500 Middelfart
info@drømmehave.dk
+ 45 70 20 18 21

Nedenstående handelsbetingelser gælder for alle leverancer fra Drømmehave (Juridiske navn, Bent Vangsøe Natursten A/S, I følgende omtalt Drømmehave). Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Drømmehave.

1. Betaling

Alle priser der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eksklusiv leverings- og emballage omkostninger.

Drømmehave tager imod online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard og MobilePay. Vi pålægger ikke dit køb nogle former for transaktionsgebyr.

Betalingen af ordren bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Drømmehave benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker.

2. Levering og transport

Vi leverer kun varer inden for Danmark. Leveringstiden for din ordre er normalt 1-3 hverdage. Ved bestilling i weekend og helligdage sendes varen afsted første hverdag. Ved bestilling på hverdage inden kl. 11.30, bliver varen sendt samme dag.

Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail.

Leveringen sker via Drømmehaves eksterne vognmænd, som vil ske efter aftale.

Levering er kun til brofaste øer (med undtagelse af Bornholm ved levering til kantsten af egne lagerførte varer). Der kan gives særlig pris for levering til ikke-brofaste øer eller leveres til færgeleje på fastlandet.

Ansvar for levering
Kunden har ansvar for at en lastbil har adgang til den oplyste leveringsadresse. Særligt i sommerhusområder med små og smalle grusveje, samt markveje kan komplicere leveringen - kontakt venligst kundeservice for hjælp her.

I tilfælde, hvor chaufføren har måtte opgive levering, dækker kunden returneringsomkostninger, med mindre andet er aftalt. 

Levering af varer fra Drømmehave anses for sket, når kunden har modtaget vare(r), aflæsset på aftalte leveringsadresse.

Levering af bolig- & indretningsartikler
Ved levering af boligartikler, som f.eks. møbler, tæpper, vaser osv., sker det som udgangspunkt med GLS. Varerne pakkes inden for 1-2 hverdage. Kunden gives besked og modtager Track & Trace, hvor varen kan følges. Kan varen ikke pakkes i en almindelig pakke, sendes den i stedet med fragtmand, som leveres til kantsten.

Leveringstyper
Varer leveres som udgangspunkt kun til kantsten med almindelig lastbil (sættevogn), medmindre andet er angivet. Der skal være kørefast underlag, såsom asfalt/fliser. Dvs. at der kan ikke leveres over hæk eller køres over løst underlag, som f.eks. perlegrus, græs eller lignende.

Ønskes levering af varerne ind på grunden, tilvælges dette eller der bedes om særskilt tilbud herpå.

Du kan læse meget mere om vores leveringsformer her.

Risiko for varerne
Risikoen for varer bestilt hos Drømmehave overgår til køber ved levering. Er varen blevet beskadiget eller forringet under transporten, bedes det meddelt umiddelbart ved leveringen.

Drømmehave forbeholder sig ejendomsretten, til de leverede varer, indtil betaling har fundet sted, evt. med tillæg af påløbne renter og omkostninger.

3. Retur og fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på vores webshop.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, ligesom valg af transportør er dit eget. Vi er selvfølgelig behjælpelige med at finde dette.

Fortrydelse skal meldes til os senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal ordren være os i hænde senest 14 dage efter, at du har informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@drømmehave.dk, hvor du tydeligt skal oplyse om, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Lagervarer tages retur efter forud truffet aftale. Der fradrages 15% i fakturaprisen, medmindre andet er aftalt. Skaffevarer tages ikke retur.

Retur af bolig- & indretningsartikler
Ved returnering af boligartikler, som f.eks. møbler, tæpper, vaser osv. refunderes det fulde fakturabeløb, kunden dækker returomkostningerne.

Retur af IBF produkter
Ønsker du at returnere IBF varer fradrages 25% af fakturaprisen, samt fragtomkostningerne, medmindre andet er aftalt. Anbrudte IBF varer tages ikke retur.

Det er op til Drømmehave at vurdere varens stand. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet vil få en mindre del eller intet af købsbeløbet retur.

Frasorterede sten ved køb af brugte materialer tages ikke retur.

Refundering
Ved returnering udarbejdes en kreditnota med fradrag af returomkostninger (såfremt Drømmehave har lagt ud for dette). Beløbet udbetales senest 1 uge herefter til det anvendte kort eller ved bankoverførsel.

4. Reklamation

I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamation skal meddeles til Drømmehave i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses en uge som rimeligt tid, medmindre andet er aftalt.

Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert betjening af produktet. Ved senere reklamation skal fejl/mangler dokumenteres – evt. optagning, rensning, returfragt er for købers egen regning.

Drømmehave dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Vi modtager ikke paller/pakker sendt på efterkrav.

Reklamationer sendes til nærmeste lager fra leveringsadressen efter aftale:
Fyrtårnvej 13, 2300 København eller Fynsvej 8, 5500 Middelfart.

Modtagekontrol

Husk altid at udføre en modtagekontrol af dine varer ved modtagelse.

Vi gør i denne forbindelse venligst opmærksom på, at det efter produktets ibrugtagning anses for accept af produktet, og reklamationsretten for synlige mangler derved bortfalder.

Eventuel reklamation skal derfor ske før ibrugtagning.

Læs mere om modtagekontrol

Belægning og naturstensprodukter
Granit og sten er et naturprodukt, og der kan derfor forekomme farve- og strukturforskelle. Dette er en naturlig del af materialet og giver ikke anledning til reklamation. Tolerancer i størrelser og tykkelser forekommer. Køber skal acceptere tolerancer på op til +/- 10 mm i forhold til opgivne mål og tykkelser.

Kløvede materialer kan have væsentlige tykkelsesforskelle, også i det enkelte emne. Samtidig er vægt og antal af varer i bigbags og kasser opgivet efter standardmål og derfor kun vejledende.

Alt efter sæsonen kan produkterne godt fremstå med jord og stenmel på, da de våde sæsoner gør at det let sidder fast på stenene. Det kan selvfølgelig fjernes med vand og er derfor ikke reklamationsberettiget.

Anvendes der ikke anbefalede lægge- eller fugematerialer, gives der ikke erstatning for evt. misfarvninger/påvirkninger.

5. Persondata- og cookiepolitik

Vores persondatapolitik fremgår af dette link.

Når du køber en varer og selv videregiver oplysningerne, modtager vi kundedata. Som dataansvarlig behandler vi dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Dine personoplysninger bliver kun anvendt og opbevaret til de formål, de er samlet ind til.

Vi anvender tredjeparter til behandling af nogle af vores oplysninger blandt andet i vores fragthåndtering, som ikke er udviklet af Drømmehave. Vi har indgået databehandleraftaler med vores partnere som garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af personoplysninger.

Læs meget mere om vores cookiepolitik og tilret dine tilladelser ved at klikke her.

6. Ansvar, ansvarsbegrænsning og forsikring

Drømmehaves ansvar omfatter ikke ansvar for indirekte tab eller driftstab, herunder tab af data, tabt indtjening, tab af goodwill eller af omdømme, eller for bødeansvar eller andre former for indirekte tab.

7. Priser

Opgivne priser er baseret på de på tilbudstidspunktet/ordrebekræftelsestidspunktet gældende priser.

Vi tager forbehold for fejlberegninger i produktpriser og fragtomkostninger. Vi har derfor til enhver tid ret til at annullere ordren, hvis prisen åbenlyst er urealistisk lav efter aftalelovens § 32. 

Alle priser der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eksklusiv leverings- og emballage omkostninger, såfremt andet ikke er aftalt.

Ændringer i de nævnte priser og omkostninger frem til levering berettiger Drømmehave til at regulere de tilbudte/bekræftede priser tilsvarende.

Rabatkoder
Bemærk at rabatkoder ikke kan benyttes ved køb af gavekort. Rabatkoder kan ikke kombineres med andre koder, rabatter eller kampagner, medmindre andet er opgivet.

8. Klagemuligheder

Du kan sende en mail til info@drømmehave.dk eller ringe på 70 20 18 21, hvis du vil i kontakt med os, har spørgsmål eller vil indgive en klage.

Hvis du har en klage, og det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, vil du kunne benytte en af følgende muligheder for at klage:

  • Center for Klageløsning, via klageportal v. Nævnenes Hus. Gå til klageportal.
  • Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
  • Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageportal. Gå til EU klageportal.

Ved indgivelse af klage, skal du oplyse/anvende vores mailadresse, info@drømmehave.dk.

Force Majeure
I tilfælde af force majeure, hvortil henregnes strejke, lockout ildsvåde, oversvømmelse, krigstilstand, ind- og udførselsforbud, beslaglæggelser, is hindringer, havari og forlis, forsinkelser under transporten, pandemier eller andre hændelser, hvori Drømmehave er uden skyld, er Drømmehave berettiget til at udskyde, eller annullere en ordres effektuering. Køberen kan hverken i tilfælde af at ordren udskydes eller annulleres, kræve skadeserstatning eller fremsætte krav mod Drømmehave.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14/12/2023.